Logo nedir? Söz mazmunı olarak asıl karşılığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışkanlık gösteren maslahatletmelerin ekseriya logoları sektörü özümleme eder. Lakin çabucak çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkızılışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete teşhisnmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, palas anlaşılır, hatırlanması palas, olanaklı olduğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine şayeste olmalıdır. üste kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönısıra icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da firma muhtevain logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu vukuf çok önemlidir.